• Arkiv
  • Startsida
  • Dreaming

    Inatt, eller på morgonen egentligen, drömde jag en dröm. I drömmen var detta en historisk händelse som jag återupplevde på något sätt. Jag och flera tusen andra människor arbetade på ett gruvliknande ställe ute i en skog, eller djungel. Vi byggde upp en järnväg, av trä tror jag. Helt plötsligt regnar det massvis med bomber ner från himlen. Alla grips av panik och jättemånga människor dör. Jag och några andra barn kryper under den halvfärdiga järnvägen och gömmer oss där, hur man nu kan gömma sig från bomber egentligen.. Bombandet lugnar ner sig lite efter ett tag och jag springer ut från mitt gömställe.

    Det finns några få stationer där de släpper förbi människor gratis så de kan ta sig fort härifån. Jag ser en av dessa stationer och springer dit, upp för alla trappor som jag måste passera. När det är en trappa kvar till översta våningen, där själva avgången är, ser jag en liten pojke, tre år kanske, som kämpar med att komma upp på någon stolliknande sak. Jag förstår att han aldrig kommer klara sig själv, så jag tar tag i hans hand och drar med honom upp. När vi kommer upp ser jag en vakt som står precis vid avgången. Han ger mig ett välkomnande men också ängsligt leende, pekar med handen mot ett stort rullband. Vid det här ögonblicket blir jag så känslosam. Lycka, rädsla, sorg. Medan tårarna rinner tar jag upp den lilla pojken i famnen och ställer mig på rullbandet, och vi åker sakta men säkert iväg från denna hemska plats.

    Medan jag står där på rullbandet hör jag två namn. Jag har ingen aning om vad de namnen kommer ifrån. Det känns som om det skulle vara några jag känner väl, som är mina släktingar eller något. Alltså mina släktingar i drömmen, inte på riktigt. Jag kommer tyvärr inte ihåg vilka dessa personer skulle vara, men jag kommer ihåg namnen! Det jag hörde var Duff Patrick och Andy Lee. Efter jag hade hört de namnen vaknade jag, och jag googlade namnen. Båda personerna är kända män. Andy Lee verkar vara en känd boxare, vad jag får fram genom att googla honom. Patrick Duff (omvänt från vad jag hörde i drömmen, men ändå) är en låtskrivare och har varit sångare i bandet Strangelove. Tycker det är ganska häftigt att jag hörde två namn, i min dröm, som jag aldrig hört förut, och så visar det sig att båda är relativt kända.


    Andy Lee                                                  Patrick Duff

    Kommentarer
    Postat av: Emrik :3

    This dream is a gay dream..

    2011-04-22 @ 23:42:29
    URL: http://pandanmedhatt.blogg.se/



    Ditt namn
    Kom ihåg mitt namn

    E-postadress (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Skriv din kommentar här under

    Trackback