• Arkiv
  • Startsida
  • Min favoritfilm

    Bra filmer det finns det, hur många som helst, men det finns en som har något extra. Titanic! Det går inte räkna till så många gånger som jag har sett den filmen. Jag tycker filmen Titanic är vacker. En överklassflicka orkar inte med det liv hon lever, och tänker ta sitt liv genom att hoppa ner från båten. Då, av en slump, ligger den fattiga killen, Jack, på en bänk precis vid aktern, där den här flickan, Rose, tänker hoppa. Han går sakta fram till henne, berättar länge om varför det inte är värt att hoppa, sen tar han hennes hand, och han har räddat hennes liv. Rose och Jack är sen ett par trots problemen som finns angående deras olika livsstilar. De håller ihop till slutet. "You jump I jump, right?" Jag älskar filmen! Jag kan till och med de flesta repliker, så många gånger som jag sett den.

    "I'm flying, Jack! I'm flying!"

    Kommentarer



    Ditt namn
    Kom ihåg mitt namn

    E-postadress (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Skriv din kommentar här under

    Trackback