• Arkiv
  • Startsida
  • En charmig dikt!

    Haha, jag hittade en gammal sak som Jessica och jag gjorde en gång, och den har jag skrattat åt nu. I skolan fick vi en uppgift som handlade om att vi blev strandsatta på en öde ö, och så skulle vi skriva massa olika saker om den här öde ön, det blev som en liten uppsats typ. Det hela blev väldigt komiskt tycker jag. Vi skulle t.ex skriva en dikt om hur vårat liv var där eller något, och den ser ut såhär:
    (VÄRD ATT LÄSA)

    Vi sitter här på stranden,
    vi skriver våran dikt i sanden.
    Solen värmer våra kroppar,
    men eftersom att vi är snopplösa tyvärr inte våra snoppar.
    Vi har flyttat oss till skuggan av en palm,
    för att istället sjunga en tråkig psalm
    Våran sång är jättevacker,
    så vacker att fåglarna får gråtattacker.
    Efter våran vackra sång,
    kom vi på att vi behövde byta tampong.
    Vi gick in i skogen,
    och där var Jessica med en apa otrogen.
    Vi klättrade upp i ett träd, men nu måste vi avsluta våra dikt,
    för grenarna klarar inte av våran kroppsvikt.



    Kommentarer
    Postat av: jessica

    HAHAAH, bäst! :D <3

    2011-03-21 @ 19:04:58
    URL: http://ihaveamuffin.blogg.se/
    Postat av: Hannah

    Hahah gullig dikt!

    2011-03-22 @ 19:30:27
    URL: http://wickstrand.bloggplatsen.se



    Ditt namn
    Kom ihåg mitt namn

    E-postadress (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Skriv din kommentar här under

    Trackback