• Arkiv
  • Startsida
  • Your knowledge of other people

    Det är både intressant och läskigt hur mycket man får veta om olika människors liv när man åker tåg. Ibland får man höra djupa saker. För några veckor sedan var det en äldre man som började prata med en ensamstående mamma och hennes treåriga son. Jag satt i sätet bakom dem och hörde allt de sa till varandra. De kom in på varandras liv. Jag kan säga er att jag var nära på att börja gråta när mannen berättade en stor del av sitt liv för mamman. Nu är det så att jag åker väldigt ofta med denna mannen och varje gång jag ser honom tänker jag på det han berättade och jag kommer aldrig kunna sluta tycka synd om honom. Man får också höra saker som är mer åt skvaller, men det är ändå saker om någons liv liksom. Som sagt är det både intressant och läskigt, men jag tycker faktiskt om att höra på andra människor när de pratar, speciellt när de inte pratar till mig eller har en aning om vem jag är. Det är som att höra på en saga. Och man kan dessutom lära sig saker, som jag gjorde idag. En leopard klättrar i träd och strutsar är jättefarliga och bits!



    Kommentarer
    Postat av: Erik.

    Eavesdrop!

    Ajabaja!

    2011-09-15 @ 19:09:31
    URL: http://erikkarlkvist.blogg.se/



    Ditt namn
    Kom ihåg mitt namn

    E-postadress (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Skriv din kommentar här under

    Trackback