• Arkiv
  • Startsida
  • Användning av ricinolja

    Hur jag använder ricinoljan:
    • Jag har en hårklämma som jag sätter upp håret med. Börjar med att sätta upp allt utom nackhåret, så det blir som en horisontell bena, om ni förstår.
    • Häller lite olja på fingrarna och smetar på det i benan, och masserar in det lite.
    • Sen är det bara fortsätta med att ta ner lite hår i taget och lägga olja i benan.
    • När jag har gått igenom hela håret masserar jag hela hårbotten så oljan riktigt åker in (om det är något ställe jag missat lite på lägger jag bara i lite till där)
    • När jag är nöjd tar jag lite till olja på händerna och bara drar igenom håret så det kommer lite på topparna också.
    • Sätt upp håret i en knut och ha i det i 30-60 min (har oftast i det 60 min).
    • När jag tvättar ur det shamponerar jag först i torrt hår, dock inte med jättemycket shampo, och när jag sköljer ur det masserar jag hårbotten samtidigt (som när man sätter i schampo), det känns som att det blir lättare att få ur oljan då.
    • Tvätta sedan håret som vanligt, med schampo och balsam.
    • Och sen är det bara att torka håret som du brukar torka ditt hår, done!
    Detta gör jag 2-3 gånger i veckan. Har dock blivit lite lat den senaste veckan, men men.

    Kommentarer
    Postat av: Hannah och Bella

    Hoppas att du har en fin fredag! :)

    2012-02-17 @ 20:42:02
    URL: http://zolo.blogg.se/
    Postat av: Becka [fotoblogg]

    sv: Så lite så =)

    Vad tycker du om mina bilder? :)

    2012-02-18 @ 12:46:46
    URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
    Postat av: Sophia

    Tack sötnos!

    2012-02-19 @ 20:04:21
    URL: http://Findingneverland.devote.se



    Ditt namn
    Kom ihåg mitt namn

    E-postadress (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Skriv din kommentar här under

    Trackback